Urząd czynny
Pon.: 8:00 - 16:00, Wt. - Pt.: 7:00 - 15:00

Od lutego zmiany w ?małym ZUS?

Więcej firm skorzysta z niższych składek na ubezpieczenia społeczne. 1 lutego wchodzą w życie zmiany w ?małym ZUS? dla przedsiębiorców, czyli tzw. ?mały ZUS plus?.

Dotychczas z ?małego ZUS? mógł skorzystać przedsiębiorca, którego ubiegłoroczny przychód nie przekraczał 30-krotności minimalnego wynagrodzenia. Na przykład w styczniu ulga przysługuje firmom, których przychód wyniósł maksymalnie 67,5 tys. Ale już niedługo ten limit znacząco wzrośnie. Od 1 lutego z ?małego ZUS? będzie mógł skorzystać przedsiębiorca, którego przychód z poprzedniego roku kalendarzowego nie przekroczył 120 tys. zł.

Zmieni się również sposób obliczania składek. Teraz kwota składek na ?małym ZUS? zależy od przychodu. Natomiast od lutego będzie zależała od dochodu. Podstawą wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne będzie połowa przeciętnego miesięcznego dochodu uzyskanego z działalności w poprzednim roku. Co ważne, nie zmieni się sposób obliczania minimalnej i maksymalnej podstawy wymiaru składek na ?małym ZUS?. Podstawa wymiaru składek nadal będzie musiała się mieścić pomiędzy 30% minimalnego wynagrodzenia krajowego a 60% prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia (czyli między 780 zł a 3136,20 zł w 2020 roku).

W wyliczeniu nowej podstawy wymiaru składek za luty pomoże przedsiębiorcy kalkulator Zakładu Ubezpieczeń Społecznych na stronie eSkladka.pl. Od lutego będzie zawierał dane potrzebne do obliczeń na ?małym ZUS? po zmianach.

Kiedy zgłosić się do ?małego ZUS? na nowych zasadach?

Przedsiębiorca, który chce od lutego korzystać z ?małego ZUS? i spełnia warunki, powinien zgłosić się do ulgi maksymalnie do 2 marca. Zrobi to, składając w ZUS odpowiednie dokumenty: ZUS ZWUA (wyrejestrowanie z dotychczasowym kodem ubezpieczenia) oraz ZUS ZUA lub ZUS ZZA (zgłoszenie do ubezpieczeń z kodem właściwym dla ?małego ZUS?: 05 90 albo 05 92). Dodatkowo w marcu musi złożyć dokumenty rozliczeniowe za luty z informacją o rocznym przychodzie, rocznym dochodzie oraz formach opodatkowania z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej.

W nieco innej sytuacji są przedsiębiorcy, którzy już w styczniu 2020 roku korzystają z ?małego ZUS? i chcą kontynuować ulgę na nowych zasadach. Oni nie muszą się przerejestrowywać. Mają natomiast obowiązek dwukrotnie złożyć dokumenty rozliczeniowe z informacjami potrzebnymi do wyliczenia nowych składek ? najpierw w lutym (za styczeń), potem w marcu (za luty).

Od 1 lutego ?mały ZUS? jest dla przedsiębiorcy, którego przychód w poprzednim roku kalendarzowym nie przekroczył 120 tys. zł. Jeśli działalność gospodarcza była prowadzona krócej, limit przychodu wylicza się proporcjonalnie do liczby dni prowadzenia firmy. Z ulgi skorzysta tylko osoba, która prowadziła działalność gospodarczą w poprzednim roku przez co najmniej 60 dni.

Z ?małego ZUS? wykluczone są firmy, które rozliczają się na karcie podatkowej z jednoczesnym zwolnieniem sprzedaży od podatku VAT oraz te, które prowadzą także inną pozarolniczą działalność (np. jako wspólnik spółki jawnej). Z ulgi nie skorzysta także osoba, która wykonuje dla byłego lub obecnego pracodawcy to, co robiła dla niego jako pracownik w bieżącym lub poprzednim roku kalendarzowym.

?Mały ZUS? można opłacać dopiero po wykorzystaniu okresu ?ulgi na start? (jeśli przedsiębiorca się na nią zdecydował) oraz preferencyjnych składek. Na ?małym ZUS? można być maksymalnie przez 36 miesięcy w ciągu ostatnich 60 miesięcy prowadzenia firmy. Ulga dotyczy tylko składek na ubezpieczenia społeczne. Składkę zdrowotną przedsiębiorca opłaca w pełnej wysokości. Szczegółowe informacje o zasadach korzystania z ulgi i obliczaniu składek są już dostępne na stronie www.zus.pl.

Marlena Nowicka

regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce

PODPISANIE UMÓW NA DOSTAWĘ MASZYN I URZĄDZEŃ DO ZUOK ?ORLI STAW?

W dniu 14 stycznia 2020 roku podpisano dwie umowy na  dostawę ładowarki teleskopowej oraz dostawę fabrycznie nowego samochodu ciężarowego z urządzeniem hakowym
i przyczepą do przewozu kontenerów, które są realizowane w ramach realizacji Projektu
pn. "Modernizacja ZUOK Orli Staw jako Regionalnego Centrum Recyklingu" ? Zadanie nr 8 oraz Zadanie nr 13.

Koszt dostawy ładowarki teleskopowej wyniesie 479.577,00 zł  brutto i zostanie ona dostarczona przez INTERHADLER Sp. z o. o. z siedzibą w Toruniu. Okres realizacji dostawy to 105 dni od dnia zawarcia umowy, tj. do dnia 28 kwietnia 2020 roku.

Koszt dostawy fabrycznie nowego samochodu ciężarowego z urządzeniem hakowym
i przyczepą do przewozu kontenerów wyniesie 719.550,00 zł brutto i zostanie on dostarczony przez Hewea Sp. z o. o. Byków z siedzibą w Mirkowie. Okres realizacji dostawy to 160 dni od dnia zawarcia umowy, tj. do dnia 22.06.2020 roku.

Wartość całego Projektu pn. "Modernizacja ZUOK Orli Staw jako Regionalnego Centrum Recyklingu" wynosi 96 268 698,69 zł brutto, w tym dofinansowanie 53 221 719,60 zł ze środków UE w ramach POIiŚ 2014-2020, II oś priorytetowa, Działanie 2.2 ? Gospodarka odpadami komunalnymi.

Piotr Szyszkiewicz
Specjalista ds. edukacji i informacji

Związek Komunalny Gmin
"Czyste Miasto, Czysta Gmina"
Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych
"Orli Staw"

Komunikat

System Obsługi Wsparcia to nowoczesna platforma, za pomocą której Osoby Niepełnosprawne i jednostki działające na ich rzecz mogą elektronicznie składać wnioski o wsparcie finansowane przez PFRON, dystrybuowane przez jednostki samorządu terytorialnego. Informujemy, że Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych od 1 stycznia 2020 roku umożliwił osobom niepełnosprawnym składanie wniosków o dofinansowanie do turnusów rehabilitacyjnych oraz do zakupu przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych drogą elektroniczną, za pośrednictwem Systemu SOW. Osoby z niepełnosprawnością od 1 stycznia 2020 roku mogą elektronicznie składać wnioski o dofinansowanie, zarówno do turnusów rehabilitacyjnych, jak i do zakupu przedmiotów ortopedycznych i środków pomocniczych.


Darmowy System SOW (www.sow.pfron.org.pl) za którego pośrednictwem można ubiegać się o dofinansowanie ze środków PFRON, dostępny jest 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.

Jedyne, co jest potrzebne to:
- dostęp do Internetu,
- aktywne konto w Systemie SOW,
- posiadanie Profilu Zaufanego, który można potwierdzić w wielu instytucjach pożytku publicznego oraz on-line na stronach dziesięciu różnych banków - zobacz, jakie to proste (materiał wideo w serwisie YouTube).

Zainteresowani mogą również skorzystać z kreatora, który usprawnia proces składania wniosku.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr. Telefonu 0 800 889 777 (połączenie bezpłatne)

Dowiedz się więcej: www.portal-sow.pfron.org.pl

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy ? co pracodawca wiedzieć powinien

Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Ostrowie Wielkopolskim
Oddział Wielkopolski Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Powiatowy Urząd Pracy w Ostrowie Wielkopolskim
zapraszają pracodawców zatrudniających lub zainteresowanych zatrudnieniem osób z niepełnosprawnością na bezpłatne seminarium:
?Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy ? co pracodawca wiedzieć powinien?,
które odbędzie się
29 stycznia 2020 r., w godz. od 11:00 do 12:45
w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Ostrowie Wielkopolskim
ul. Wysocka 1B, Centrum Szkolenia, sala 010C.
Harmonogram
11.00 ? ?Rehabilitacja lecznicza w ramach prewencji rentowej ZUS? ? Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Ostrowie Wielkopolskim
11.25 ? Osoby Niepełnosprawne na rynku pracy w powiecie ostrowskim wg. danych PUP. Formy wsparcia przy zatrudnieniu osób niepełnosprawnych - Powiatowy Urząd Pracy w Ostrowie Wielkopolskim
12.00 ? ?Innowacyjny Model wsparcia osób niepełnosprawnych w środowisku pracy? ? Oddział Wielkopolski Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Zgłoszenie: tel. 62 735 73 69 lub 502 009 557 albo na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Od 1 stycznia 2020 r. obowiązkowa segregacja odpadów

Wójt Gminy Szczytniki zawiadamia, że w związku z nowelizacją ustawy
z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach od 1 stycznia 2020 r. wprowadzony został obowiązek selektywnego zbierania odpadów komunalnych

Jeżeli odpady komunale będą zbierane i odbierane w sposób selektywny stawka wynosi 15,00 zł miesięcznie od osoby.

W przypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych podmiot odbierający odpady przyjmuje je jako niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne i powiadomi o tym Wójta Gminy Szczytniki. O zaistniałym fakcie zostanie poinformowany właściciel nieruchomości.
Na podstawie tego powiadomienia, w drodze decyzji, zostanie określona wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc lub miesiące, w których
nie dopełniono obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, stosując wysokość stawki opłaty podwyższonej, która wynosi 30,00 zł miesięcznie od osoby.

Worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych są dostępne w siedzibie Urzędu Gminy w Szczytnikach Szczytniki 139, 62-865 Szczytniki (parter pokój nr 2).

W razie pytań proszę o kontakt pod nr 62 59 71 728.

Aneta Nowak

Podkategorie

Zadzwoń

62 762 50 01

Nie wiesz gdzie masz się udać?
Nie wiesz jak załatwić sprawę?
Skontaktuj się z znami! Chętnie pomożemy!

Napisz do na wiadomość

Zapraszamy do napisania wiadomości na adres: sekretariat@szczytniki.ug.gov.pl lub kliknij w ten link i przejdź do formularza kontaktowego - KLIKNIJ TUTAJ

Nasz Newsletter

Zapisz się!

Image
Urząd czynny w godzinach
  • Poniedziałek  
  • Wtorek - Piątek 

Adres: Urząd Gminy Szczytniki, 62-865 Szczytniki 139

Publish modules to the "offcanvs" position.